eatreadwearlove

9 Aralık 2013 Pazartesi

Önüm Arkam Sağım Solum Yemek TUZAKLARI!

Merhabaaa!
Bugun ilk defa ''diyetisyen adayı'' kimliğimi kullanarak yazıyorum sizlere.
Çoğumuzun yaşadığı bi problemden bahsedeceğim aslında.Diyet yaparken,kilomuza dikkat etmeye çalışırken yada sağlıklı beslenirken hep bi arkadaşımız arar ve ''Hadi gel şu cafeye gidelim yeni açılmış,bilmem ne yemeği de çok meşhurmuş''der.Böyle zamanlarda hep elim ayağıma dolanır,evde yiyip mi gitsem acaba diye düşünür sonra ayıp olur diye vazgecerdim.Çoğunlukla da eve,ne var ne yoksa yemiş,bütün diyeti bozmuş bi Nazlı olarak gelirdim.''Restoranlarda nasılsa sağlıklı şeyler yok,barı istediğimi yiyeyim''diye düşünürdüm.Ne kadar da yanılmışım...

Simdi sizlere dışarda ne yemeliyiz,nelerden uzak durmalıyız bunlardan bahsedeceğim.



1)Restoranlarda ızgara ürünleri tercih etmeliyiz.Kızartmaların yanından dahi geçmemeliyiz.!!Evet kızartmalar içine çektiği yagdan ve ''kıtır'' tadından dolayı bize daha lezzetli gelir ve yedikce yemek isteriz.Ama kızartılmış yiyecekler kalp damar hastalığından,sinir sistemi hastalıklarına kadar bir çok olumsuz duruma sebep olur.Aynı zamanda bu besinlerin çoğunda MSG denen toksik tuz bulunur ve bu toksik tuz besinlerin ''dead food''-yuksek sıcaklıkta besin değerlerini kaybetmiş besin-olmasına sebep olur.




2)Tabağımızın yanında gelenlere dikkat!Biz ızgara köfte isteriz,yanına kocaman bi patates kızartması ve pilav gelir.Izgara köfte tercihimiz ne kadar doğru da olsa eğer yanında sunulan her seyi yersek doğru tercihimizin hiç bi anlamı kalmaz.Yani beslenmede çoğu zaman 1 yanlış bile 1 doğruyu götürebilir.Peki yanında ne yiyeceğiz?Kuru kuru da gitmez ki dediğinizi duyar gibiyim.Ben siparis verdiğimde yanında ne getirdiklerini soruyorum.Patates kızartması yerine,varsa salata yada domates doğrar mısınız diyorum.Çünkü yemeğin yanında salata yersek bu bizim çabuk doymamıza ve tokluk süremizi uzatmamıza yardımcı oluyor.Aynı zamanda yeşillikler negatif kalorili olduğu için(yağ dökmediğimiz sürece)sindirilirken kalori yakmamızı da sağlıyor.
Pilavıysa varsa bulgur pilavıyla değiştiriyorum yoksa bir dilim ekmek yemekten vazgecip tabağımdaki bi kaşık pilavı afiyetle yiyorum:)



3)Soslara dikkat!Beyaz et istiyoruz,oh süper harika seçim diye düşünüyoruz ama gidip köri soslu,soya soslu yada kremalı tavuk istiyoruz.Ama bu soslar hiç masum değil benden söylemesi.Azıcık barbekü sosu yada hardal döküp tatlandırabiliriz ama kocaman bi tabak köri sosunu hiç tercih etmesek daha iyi:( Tabi bide ketcap mayonez ve hardalların kalorileri var.Bunları da unutmayalım.(1çay kaşığı mayonez:100kcal,1çk ketçap:15 kcal,1çk hardal:0 kcal,1çk ballı hardal:10kcal)
Nerdeyse unutuyordum!Salata tercih edenler lütfen ve lütfen masadaki sosları kullanın.Yani yağını da limonunu da ya da balsamiğini de siz dökün.Çünkü hazır salata soslarının hem katkı maddesi çok hem de kalorisi.Öyle ki Mcdonaldsdaki bi hamburgerin kalorisi,salata sosu konulan salatadan daha düşük.!AMAN DİKKAT!



4)Yemekle birlikte içtiklerimize dikkat!İçeceklerimiz çok masum görünebilir,ya da bi bardaktan ne olucak diyebiliriz.Ama malesef gerçek hiç öyle değil.Asitli içeceklerin zararlı olması bi yana bir de kalori bombası gibiler.Örneğin kutu colada 10 tane kesme şeker var ve 140 kalori.İce teanin 400 ml si 114 kalori.Durumu abartıp milkshake falan iceceginizi hiç zannetmiyorum!Ama olur da bi gaflete düşerseniz muzlu milshake in 305 kalori olduğunu hatırlayın lütfen!
Peki yanında ne içicez?Ligh colaları haftada 2-3 bardak olmak şartıyla tüketebilirizAma benim tercihim sudan yana.Yaklaşık 2 aydır hiç asitli içecek içmiyorum.Kendimi yemeğin yanında su içmeye alıştırdım ve artık yemeğin yanında cola değil su arıyorum.Siz de denemelisiniz!Hem günlük yeterli miktarda su içmek yağ yakımımızı da kolaylaştırıcaktır.Çünkü biliyosunuz ki hidroliz mekanizmalarımız su olmadan çalışmıyor.
Su hiç sevmiyorum diyenler içinse limonlu maden suyunu önerebilirim:)

Bugunluk bu kadar!!
Umarım tavsiyelerimi severek uygular restorantlardaki tuzaklardan başarıyla kurtulursunuz :) Sorularınızı,eleştirilerinizi tavsiyelerinizi bekliyorum!Görüşürüüüz!







2 yorum:

  1. Bu yazına da bayıldım Nazlı!Evde diyetisyenlik okuyan bi kardeşim var ve sürekli ''abla yapma içme şu colaları bardak bardak'' diye bağırınıyor:) Sen ne güzel anlatmışsın böyle,yazıların devam etsin umarım çok ünlü bir diyetisyen olursun!!!

    YanıtlaSil
  2. :)) Canım benim çok teşekkür ederim.Umarım kardeşin de ben de başarılı iki diyetisyen olabiliriz:)

    YanıtlaSil